Wednesday, November 2, 2011

Det har hänt så mycket sen jag startade den här bloggen.
Jag har så mycket att berätta.

Jag har haft en dröm....I många år har jag velat starta en inrednings butik.
För många många år sedan fick vi nya grannar. När de precis flyttat hit satt jag och granfrun och pratade. Vi berättade om våra drömmar.
Vi hade en gemensam och det var att starta upp en butik.
Min granne startade upp sin butik efter ett par år. Det var en jätte fin, söt liten butik och jag blev så glad för hennes skull. Hon hade förverkligat sin dröm.
Jag har fortfarande inte vågat ta steget.

I augusti i år gick jag på en företagsutbildning, det var genom arbetsförmedlingen.
Jag kände när jag startade att jag ville bli egenföretagare, när jag höll på kände jag att jag kanske kan bli företagare en dag.
När vi avslutade utbildningen efter 4 veckor så kände jag att jag är en egenföretagare.

Så avslutade jag en lärorik utbildning med diplom och många kramar.
Gick hem och började jobba inför att starta mitt företag.

Jag har fått mitt företagsnamn nu och det känns riktigt bra !
Mitt företag heter Country Living Home.

Jag kommer att ha en butik här hemma på gården och en nätbutik.
Så nu är det saker pågång.

No comments: